Classifieds powered by Gulf News

Viral video leads to shutdown of butchery in RAK

Owner fined for transporting meat in the back seat of a car

Gulf News

Ras Al Khaimah: A butcher shop in Ras Al Khaimah’s Al Nakheel area was shut down on Thursday for violating health and safety regulations.

The closure followed a viral video posted on social media by an Emirati that showed that meat was being transported from Ajman to Ras Al Khaimah in an unhygienic manner.

The video showed an animal carcass kept on the back seat of a car parked in front of the shop.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#بلدية_رأس_الخيمة تتخذ إجراءات حازمة ضد كل من يتهاون بالصحة العامة من أصحاب المنشآت قامت إدارة الصحة العامة بدائرة بلدية رأس الخيمة بإغلاق منشأة خاصة ببيع اللحوم في إمارة رأس الخيمة، جاء ذلك بعد تداول فيديو من أحد المواطنين عن تسليم بعض اللحوم بطريقة غير آمنة ، وقد قام قسم الرقابة البيطرية في الإدارة بالتحري السريع عن الحالة فور استلام الشكوى والإغلاق الفوري للمنشأة، وقد تم التحفظ على كافة الذبائح الموجودة وجاري التأكد من سلامة الذبائح المعروضه من خلال جمع عينات من الذبائح والتي تم التحفظ عليها لحين صدور نتائجها ، وقد تم التحري من المصدر المورد لهذه اللحوم وسيتم اتخاذ الاجراءات اللازمة بهذا الخصوص. وأكدت مديرة إدارة الصحة العامة في دائرة البلدية شيما الطنيجي بأنه سوف يتم اتخاذ كافة الاجراءات الحازمة تجاه كل من يتهاون في السلامة العامة بالمجتمع وأن الدائرة لا تتهاون في اتخاذ كافة الاجراءات اللازمة من أجل ضمان الصحة العامة التي تعد من أهم أولوياتها. كما أضافت أن إدارة الصحة العامة تحرص على سلامة المواطنين ضمن خطتها الاستيراتيجيه وأن دائرة بلدية رأس الخيمة على استعداد تام لتلقي أي ملاحظة من شأنها أن تمس في الصحة العامة وسلامة المجتمع التي تعد من أهم أولويات إدارة الصحة العامة وتدعو إلى أهمية تعاون الجمهور في مثل هذه الحالات بالتواصل المباشر مع الرقم التالي للحد من أي تهاون من قبل التجار في صحة وسلامة أفراد المجتمع. 0561777667

A post shared by بلدية رأس الخيمة (@munrakae) on

The Veterinary Control Department at Ras Al Khaimah Municipality acted on the video and launched an investigation.

Officials seized huge quantities of meat from the shop and sent to the municipal laboratory for analysis to find out if it is fit for human consumption. The car was also impounded.

Shaima’a Al Tunaiji, director of the public health department, said the transporation method adopted by the shop-owner was risky. He described it as smuggling of meat.

She added that investigators have identified the meat supplier. “We will take tough action against anyone endangering public health and causing harm to consumers. Public health and safety is our priority,” she said.

The official said that besides shutting down the butchery, a heavy fine will also be imposed on the owner.

The municipality has urged residents to report similar issues on 0561777667.

Loading...