Al Jazeera staff resign after ‘biased' Egypt coverage

Anchor accuses management in Doha of provoking Egyptians

02 Gulf News

Cairo: The news channel Al Jazeera Mubasher Misr saw 22 members of staff resign on Monday in Egypt over what they alleged was coverage that was out of sync with real events in Egypt.

Anchor Karem Mahmoud announced that the staff had resigned in protest against what he called “biased coverage” of the events in Egypt by the Qatari broadcaster.

Mahmoud said that the resignations had been brought about by a perceived lack of commitment and Al Jazeera professionalism in media coverage, adding that “the management in Doha provokes sedition among the Egyptian people and has an agenda against Egypt and other Arab countries.”

Mahmoud added that the management used to instruct each staff member to favour the Muslim Brotherhood.

He said that “there are instructions to us to telecast certain news”.

Haggag Salama, a correspondent of the network in Luxor, had resigned on Sunday accusing it of “airing lies and misleading viewers”. He announced his resignation in a phone-in interview with Dream 2 channel.

Meanwhile, four Egyptian members of editorial staff at Al Jazeera’s headquarters in Doha resigned in protest against what they termed a “biased editorial policy” pertaining to the events in Egypt, Ala’a Al Aioti, a news producer, told Gulf News by phone.

— Ayman Sharaf is a journalist based in Cairo


  • mak

    Jul 9, 2013 11:16

    I think aljazeerah management was supporting a democratically electedgovt...not any group.

  • mo

    Jul 9, 2013 10:33

    The International Al Jaazeera on location reporter at the Pro-Morsi demos sounds more radical and excitable than many of his interviewees. For whatever reason today the channel was indeed very biased and totally unprofesional ...repeatedly echoing several other constantly changing exaggerations.